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Autor/inWindheuser, Jeannette
TitelErziehung feministisch denken.
Eine unzeitgemäße Aktualisierung.
Paralleltitel: Thinking education in a feminist way.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 98 (2022) 2, S. 185-201Infoseite zur Zeitschrift
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Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2589-0581
DOI10.30965/25890581-09703041
SchlagwörterErziehung; Erziehungsphilosophie; Mutter; Feminismus; Frauenrolle; Geschlecht; Subjekt (Phil); Politik; Theoriebildung
AbstractThe article asks how education can be thought in a feminist method. At this point, the relationship between education, feminism, politics and theory is introduced. Starting from Chimamanda Ngozi Adichie's demand on mothers to be subjects and from a stated unequally gendered relationship of care, feminist perspectives on education are outlined (Simone de Beauvoir, Jessica Benjamin, Luce Irigaray, Regina Becker-Schmidt). The article's aim is to discuss the possibilities and limitations of feminist education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
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