Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrancisco, Susanne
TitelSupporting the workplace learning of vocational and further education teachers.
Mentoring and beyond.
QuelleAbingdon, Oxon; New York, NY: Routledge (2022), 198 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-63254-0; 978-0-367-63256-4
SchlagwörterArbeitsplatz; Erwachsenenbildung; Lehrerfortbildung; Pädagoge; Weiterbildung; Erfahrungsorientiertes Lernen; Erwachsenenbildner; Professionalität; Lehrerfortbildung; Erfahrungsorientiertes Lernen; Arbeitsplatz; Qualifizierung; Pädagoge; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Weiterbildner; Professionalität; Erwachsenenbildner
Abstract"Supporting the Workplace Learning of Vocational and Further Education Teachers is written to help people understand the arrangements in a workplace that enable and constrain teacher learning - and then to do something about it. It provides an accessible, research based, and practical guide to making changes in the workplace to enable teacher learning. The book illustrates approaches to supporting workplace learning through the extensive use of vignettes from real teachers and real teaching workplaces. With a focus on mentoring as an important component of teacher learning, it introduces the concept of a trellis of practices together with approaches for developing arrangements in the workplace that support teacher learning. It also examines the spaces between the personal and the professional and how these can become Communicative Learning Spaces where professional learning occurs. The strategies and ideas provided in this book can be implemented at a whole-of-organisation, teaching department, small team, or individual level. An essential resource for Vocational Education and Training (VET) and Further Education (FE) teachers and managers, as well as others who support teacher learning in the workplace, this book is written to help make a difference"--.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: