Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fernández Ruiz, Marta; Betancor, Miguel Ángel; Armenteros, Manuel |
---|---|
Titel | Didactic teaching strategies for the VAR. An approach to gamification and 21st-century skills. Gefälligkeitsübersetzung: Didaktische Lehrstrategien für den VAR. Ein Ansatz für Gamification und Fähigkeiten des 21. Jahrhunderts. |
Quelle | Aus: Armenteros, Manuel (Hrsg.); Benítez, Anto J. (Hrsg.); Ángel, Miguel (Hrsg.): The use of video technologies in refereeing football and other sports. New York (N.Y.): Routledge (2019) S. 328-338
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-429-84906-0; 0-429-84908-7; 1-138-31204-5; 978-0-429-45555-1; 978-0-429-84906-0; 978-0-429-84908-4; 978-1-138-31204-3 |
DOI | 10.4324/9780429455551-17 |
Schlagwörter | Beobachtung; Entscheidung; Mediendidaktik; Medienkompetenz; Videospiel; Didaktik; Digitalisierung; Technologie; Videotechnik; Fußball; Schiedsrichter; Sport; Ausbildung; Weiterbildung; Interpretation; Konzeption |
Abstract | This chapter addresses gamification as a potential method for designing refereeing courses and learning experiences focused on the VAR's skill requirements. The global and technological ecosystem that has enabled the implementation of the VAR into football competitions demands referees to achieve abilities related to digital and media literacy and soft skills associated with emotional intelligence. This work also introduces the new concept of "digital referees", which is strongly linked to observation, interpretation, collaboration, and decision-making through the use of Information and Communication Technologies. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2021/3 |