Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Görlitz, Katja; Penny, Merlin; Tamm, Marcus |
---|---|
Institution | Rheinisch-Westfälisches Institut für Wirtschaftsforschung |
Titel | The long-term effect of age at school entry on competencies in adulthood. Gefälligkeitsübersetzung: Langzeiteffekte vom Schuleintrittsalter auf die später erworbenen Kompetenzen im Erwachsenenalter. |
Quelle | Essen: RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung (2019), 28 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Ruhr Economic papers. 792 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 1864-4872 |
ISBN | 978-3-86788-920-9 |
DOI | 10.4419/86788920 |
Schlagwörter | Fähigkeit; Kognition; Kognitive Kompetenz; Schulanfang; Textverständnis; Mathematische Kompetenz; Erwachsenenalter; Alter; NEPS (National Educational Panel Study) |
Abstract | The previous literature has shown that children who enter school at a more advanced age outperform their younger classmates on competency tests taken between kindergarten and grade 10. This study analyzes whether these effects of school starting age continue into adulthood. Based on data on math and language test scores for adults in Germany, the identification of the long-term causal effects exploits state and year variation in school entry regulations. The results show that there are no effects of school starting age (SSA) on competencies in math and text comprehension. However, the long-term SSA effect is sizable on receptive vocabulary. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/3 |