Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Méndez-Errico, Luciana; Ramos, Xavier |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | Selection and educational attainment: Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country. Gefälligkeitsübersetzung: Bildungserfolg und Selektion: Warum manche Kinder zurückbleiben. Erkenntnisse aus einem Land mit mittlerem Einkommen. |
Quelle | Bonn (2019), 27 S.
PDF als Volltext |
Reihe | IZA discussion paper. 12118 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Soziale Ungleichheit; Kognitive Kompetenz; Soziale Herkunft; Schule; Allgemein bildendes Schulwesen; Sekundarbereich; Schullaufbahnentscheidung; Schulleistung; Elite; Hochschulbildung; Auswirkung; Ethnische Herkunft; Schwarzer; Weißer; Uruguay |
Abstract | "We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/3 |