Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHsu, Wei-Ting; Shang, I-Wei; Hsiao, Chia-Huei
TitelPerceived teachers' autonomy support, positive behaviour, and misbehaviour in physical education.
The roles of advantageous comparison and non-responsibility.
Gefälligkeitsübersetzung: Wahrgenommene Autonomieunterstützung, positives Verhalten und Fehlverhalten von Lehrern im Sportunterricht. Die Rolle von vorteilhaftem Vergleich und Nicht-Verantwortung.
QuelleIn: European physical education review, 27 (2021) 3, S. 529-542Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X20971332
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Selbstverantwortung; Verhalten; Schule; Lehrer; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Didaktik; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractTo better investigate why positive behaviour and misbehaviour occur, the study aimed to examine the relationships among teachers' autonomy support and students' advantageous comparison, non-responsibility, positive behaviour, and misbehaviour. We also examined the mediating roles of advantageous comparison and non-responsibility in these relations. The participants were 478 students with an average age of 14.6 ± 1.49 years, and the students included 259 males and 219 females. Structural equation modelling indicated that teachers' autonomy support had direct negative effects on advantageous comparison and non-responsibility. Furthermore, advantageous comparison and non-responsibility had direct positive effects on students' misbehaviour and had direct negative effects on positive behaviour. The relationships between teachers' autonomy support and students' misbehaviour and positive behaviour were mediated by advantageous comparison and non-responsibility. In line with previous work, teacher autonomy support might be critical to enhancing students' positive behaviour as well as reducing their misbehaviour. Since the mediating roles of advantageous comparison and non-responsibility were confirmed, we also suggest that strategies should be applied to eliminate students' moral disengagement. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: