Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPastore, Francesco; Quintano, Claudio; Rocca, Antonella
TitelSome young people have all the luck! The duration dependence of the school-to-work transition in Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Manche junge Menschen haben einfach Glück! Die Abhängigkeit von der Dauer des Übergangs von der Schule ins Berufsleben in Europa.
QuelleIn: Labour economics, (2021) 70, S. 1-18
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0927-5371
DOI10.1016/j.labeco.2021.101982
SchlagwörterEuropäisches Haushaltspanel; Bildungsabschluss; Determinante; Berufsbildungssystem; Berufserfahrung; Qualifikation; Befristeter Arbeitsvertrag; Unbefristeter Arbeitsvertrag; Internationaler Vergleich; Dauer; Einflussfaktor; Institution; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Europa
Abstract"This paper provides sound, comparative empirical evidence on the duration of the school-to-work-transition (STWT) across 14 European countries using information available in the EU-SILC database. We define the duration of the STWT as the time needed for young people to secure their first regular job (at least six months) after completing their studies. We highlight the existence of dramatic inequality both across and within countries, namely by education level. The duration ranges on average from 13 (UK) to 34 months (Italy) and the gap still remains after 10 years. We then study the determinants of the duration by means of parametric survival models, with the distribution of hazard rates for finding a regular job being proxied by a Weibull distribution, which reveals the best fit based on a number of statistical tests. We test for omitted heterogeneity by means of the frailty survival model and find consistent evidence of positive duration dependence, suggesting that, as times passes, young people increase their hazard rate for finding a regular job as soon as they gain work experience and accumulate work-related competences." (Author's abstract, IAB-Doku, © 2021 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Labour economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: