Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHardy, Ilonca; Stephan-Gramberg, Simone; Jurecka, Astrid
TitelThe use of scaffolding to promote preschool children's competencies of evidence-based reasoning.
QuelleIn: Unterrichtswissenschaft, 49 (2021) 1, S. 91-115Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0340-4099; 2520-873X
DOI10.1007/s42010-020-00094-4
SchlagwörterKompetenz; Evaluation; Induktiv-deduktives logisches Denken; Kognition; Kognition; Training; Evaluation; Kompetenz; Anregung; Informationsverarbeitung; Intervention; Anregung; Lernstruktur; Inferenz; Hypothesentest; Training; Intervention; Kindergartenkind; Informationsverarbeitung
AbstractScientific reasoning encompasses individuals' evaluation of evidence with regard to a given hypothesis. In this study, we investigated whether preschool children are able to reason with empirical evidence in the science context of elasticity. N = 63 preschoolers were presented with tasks following the deductive reasoning paradigm and were asked to evaluate the relevance of given events (objects) with regard to a hypothesis. In a repeated measures experimental design with three groups, we tested whether different forms of scaffolding (adaptive prompts with/without modeling of advanced reasoning) would promote children's reasoning compared to a control group without intervention. We found that adaptive prompts with modeling significantly improved children's evaluation of irrelevant events in the posttest. Further, these children's reasoning patterns scored significantly higher than those of the control group. Our results suggest that preschool children are able to reason with evidence if they are given adequate support. Specifically, the modeling of advanced reasoning functioned as a scaffold beyond the use of adaptive prompts in irrelevant event evaluations. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Unterrichtswissenschaft" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: