Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Friedrichs, Werner |
---|---|
Titel | Radikale Demokratiebildung. Paralleltitel: Radical democracy education. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 4, S. 430-445Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustration |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703015 |
Schlagwörter | Demokratische Bildung; Sinn; Beziehung; Erkenntnis; Didaktik; Orientierung; Demokratie; Politische Bildung; Krise |
Abstract | In the article, the question of the form of democratic education is central. Especially the Anthropocene gives rise to future tasks that must be theorized on the basis of a more radical understanding of democratic coexistence and that require a new form of democratic education. Fundamental to this is a change in the basic epistemological assumptions of democratic education. In the process, interfaces with artistic practices emerge. Ideas of methodical implementations arise in the context of aesthetic practices. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |