Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Wulf, Christoph |
---|---|
Titel | Global Citizenship Education. Bildung zu einer planetarischen Weltgemeinschaft im Anthropozän. Paralleltitel: Global citizenship education. Building a planetary world community in the anthropocene. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 4, S. 464-480Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703017 |
Schlagwörter | Erziehung; Bildungsziel; Kulturelle Identität; Soziales Bewusstsein; Globales Lernen; Menschenrechte; Politisches Bewusstsein; Weltgesellschaft; Nachhaltige Entwicklung |
Abstract | In the Anthropocene, what do we mean by global citizenship education, what do we mean by building a planetary world community? The paper explores these questions and uses the example of education for sustainable development, heritage education, human rights education, and peace education to show how a sense of belonging to the global community can be created. It also develops numerous viewpoints that play an important role in achieving a planetary consciousness. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |