Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kauder, Peter |
---|---|
Titel | Erst schleichend, dann rapide. Zur Frage eines Bedeutungsverlusts des Geschichtlich-Historischen in deutschsprachigen Dissertationen der Erziehungswissenschaft (1945-2019) aus Sicht der erziehungswissenschaftlichen Wissenschaftsforschung. Paralleltitel: First slowly, later rapidly. The question of a loss of meaning of historical items in dissertations in Germany, Austria and Switzerland (1945-2019) from the point of view of the educational science research. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 3, S. 318-336Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
Schlagwörter | Erziehungswissenschaft; Forschung; Bildungsgeschichte; Deutsch; Geschichte (Histor); Dissertation; Wissenschaftsdisziplin; Relevanz; Thema; Deutschland; Schweiz; Österreich |
Abstract | The article refers to the problem, whether there is a loss in the relevance of historical items in dissertations in Germany, Austria and Switzerland (1945-2019). The article has an analytical and empirical approach regarding the count and amount of dissertation titles, universities and historical persons. The result is the thesis that there is a loss in the relevance of historical items. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |