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Autor/inSteffel, Matthias
TitelUtopie, Kritik und Zufall.
Möglichkeiten "neuer Anfänge" als historisch-systematisches Grundproblem (in) der Pädagogik.
Paralleltitel: Utopia, critique and chance. Possibilities of "new beginnings" as a basic problem in pedagogy.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 3, S. 253-269Infoseite zur Zeitschrift
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Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2589-0581
SchlagwörterErziehungsphilosophie; Pädagogik; Generationenbeziehung; Mensch; Geschichte (Histor); Zufall; Utopie; Innovation; Kritik
AbstractAiming at the utopian dimension of human life, the article focuses in particular on history that has not yet happened. With the help of three mutually dependent perspectives (utopia, critique and chance), a theoretical framework is set within which the possibility of "new beginnings" can be reflected on. Following these considerations, implications for pedagogical thinking and acting are discussed, especially in terms of the upbringing of "new persons" ("neue Menschen"). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
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