Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrissom, Jason A.; Timmer, Jennifer D.; Nelson, Jennifer L.; Blissett, Richard S. L.
TitelUnequal pay for equal work? Unpacking the gender gap in principal compensation.
Gefälligkeitsübersetzung: Ungleicher Lohn für gleiche Arbeit? Untersuchung der geschlechtsspezifischen Unterschiede bei der Vergütung von Schuldirektoren.
QuelleIn: Economics of education review, 82 (2021) June, Art. 102114Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2021.102114
SchlagwörterFrau; Schulleitung; Lehrer; Einkommensunterschied; Erwerbstätigkeit; Lohndiskriminierung; Geschlechtsspezifik; Ursache; Führungskraft; Mann; USA
Abstract"We investigate the male-female gap in principal compensation in state and national data: detailed longitudinal personnel records from Missouri and repeated cross-sections from the nationally representative Schools and Staffing Survey (SASS). In both data sets, we estimate substantively important compensation gaps for school leaders. In Missouri, female principals make approximately $1,450 less annually than their male colleagues with similar characteristics, including experience level and degree attainment, leading the same school in different years. Gaps are present in both base salary and extra duty salary, and are only partially explained by career paths or workplace sorting. SASS analyses show that women make about $1,000 less than men nationally, on average, a gap that even grows larger once accounting for individual and workplace characteristics, teacher-supplied effectiveness ratings, and reported hours worked. The presence of these residual gaps after accounting for many supply-side explanations may signal gender discrimination in school principal compensation." (Author's abstract, IAB-Doku, © 2021 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: