Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Heid, Helmut |
---|---|
Titel | Was hat der Protest gegen den Lockdown mit Freiheit - und was hat Freiheit mit diesem Protest zu tun? Paralleltitel: What does Protesting against the lockdown have to do with Freedom - and what does freedom have to do with this protest? |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 1, S. 69-77Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09701007 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Wissen; Erziehungsziel; Selbstbestimmung; Pandemie; Freiheit; Rationalität; Verstand; Protest; Kritik |
Abstract | Measures taken to protect against COVID-19 infections are heavily criticized because they restrict the freedom of people concerned. This article deals with two issues: 1. Which function does the reference to freedom have in the context of this critique? 2. What are the prerequisites of what is referred to and practised as freedom with regard to education? (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |