Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPuustinen, Mikko; Khawaja, Amna
TitelEnvisaging the alternatives.
From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 1, S. 16-31Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2019.1703273
SchlagwörterWissen; Geschichtsunterricht; Historisches Denken
AbstractIn this case study, we explore pedagogical practices that could promote powerful knowledge in school history. We analyse teaching sessions conducted by two teachers. The cases were selected from an observation study that focused on historical literacy in Finnish schools. While Michael Young's ideas of powerful knowledge have gained considerable attention in recent years, the pedagogical aspects of powerful knowledge have been less explored than its knowledge theorization. Our results indicate that promoting powerful knowledge is possible in school history. We suggest that powerful knowledge could be supported by teacher-led pedagogy that involves the systematic use of historical texts, and that uses disciplinary concepts to re-conceptualize everyday knowledge. Hence, teaching strives to unpack the (political) use of historical knowledge and narratives that represent the knowledge of the powerful.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: