Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRauner, Felix
TitelMeasuring and Developing Professional Competences in COMET.
Method Manual. 1st ed. 2021.
QuelleSingapore: Springer Singapore (2021), XXI, 558 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTechnical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects. 33
BeigabenIllustrationen 219
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-16-0956-5; 978-981-16-0957-2; 978-981-16-0958-9; 978-981-16-0959-6
DOI10.1007/978-981-16-0957-2
SchlagwörterBildung; Erziehung; Fertigkeit; Fähigkeit; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung
AbstractThis book is a detailed manual for the implementation of competence diagnostics in the field of vocational training. With the COMET competence model, both conceptual competences as well as practical skills are recorded and evaluated. The manual guides through all methodological steps, including the preparation and implementation of tests, cross and longitudinal studies, the development of context analyses and measurement methods for the test motivation. The focus of the final chapter is the application of the COMET procedure for the design, organisation and evaluation of vocational education and training processes. Contents: Introduction -- Chapter 1: Professional Competence as a Subject of Competence Diagnostics -- Chapter 2: Categorial Framework for Modelling and Measuring Professional Competence -- Chapter 3: The COMET Competence Model -- Chapter 4: Developing Open Test Tasks -- Chapter 5: Psychometric Evaluation of the Competence and Measurement Model for Vocational Education and Training - COMET -- Chapter 6: Conducting Tests and Examinations -- Chapter 7: Evaluating and Presenting the Test Results -- Chapter 8: The Contribution of COMET Competence Diagnostics to Teaching and Learning Research -- Chapter 9: Measuring Professional Competence of Teachers of Professional Disciplines (TPD) -- Chapter 10: The Didactic Quality of the Competence and Measurement Model.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: