Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelShaping responsive and resilient education in a changing world.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 248 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducation policy outlook. 2021
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-92576-2
DOI10.1787/75e40a16-en
SchlagwörterPädagogik; Führung; Resilienz; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsplanung; Lehrer; Schüler; Technologie; Soziales Netzwerk; Personalentwicklung; Internationaler Vergleich; Infrastruktur; Unterstützung; Informationsnetz; Wissensmanagement; OECD-Staaten
AbstractEducation systems operate in a world that is constantly evolving towards new equilibria, yet short-term crises may disrupt, accelerate or divert longer-term evolutions. This Framework for Responsiveness and Resilience in Education Policy aims to support policy makers to balance the urgent challenge of building eco-systems that adapt in the face of disruption and change (resilience), and the important challenge of navigating the ongoing evolution from industrial to post-industrial societies and economies (responsiveness). Building on international evidence and analysis from over 40 education systems, this framework endeavours to establish tangible, transferable and actionable definitions of resilience. These definitions, which are the goals of the framework (Why?), are underpinned by policy components of responsiveness (What?), which define priority areas for education policy makers. Policy pointers for resilience (How?) then illustrate how policy makers can apply these components in ways that promote resilience at the learner, broader learning environment and system levels of the policy ecosystem. Finally, a transversal component looks into the people and the processes undertaken in order to reach a given purpose (Who?). The report has been prepared with evidence from the Education Policy Outlook series - the OECD's analytical observatory of education policy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: