Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Fattore, Toby (Hrsg.); Fegter, Susann (Hrsg.); Hunner-Kreisel, Christine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Children's concepts of well-being. Challenges in international comparative qualitative research. |
Quelle | Cham, Switzerland; Cham: Springer (2021), xvi, 284 S. |
Reihe | Children's well-being: indicators and research. 24 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-67166-2 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fallstudie; Gruppendiskussion; Methodologie; Selbstevaluation; Kulturdifferenz; Soziale Ungleichheit; Selbstbestimmung; Selbsteinschätzung; Wahrnehmung; Wohlbefinden; Soziale Herkunft; Kindeswohl; Kindheitsforschung; Kind; Schüler; Schulleistung; Sozioökonomische Lage; Interkultureller Vergleich; Internationaler Vergleich; Problem; Schwierigkeit; Aserbaidschan; Chile; Deutschland; Indien; Nepal; Südafrika (Staat); Türkei |
Abstract | This book presents a range of innovative analytical frameworks that can be used to approach the complexities of children's understandings and experiences of well-being in a locally oriented, context-sensitive and multi-nationally comparative way. It addresses the challenges of undertaking research on children's understandings of well-being from a multi-national qualitative perspective. Chapters in the book present results that show how children from various places all over the world conceptualize and experience well-being as well as how this is linked local, regional and national social, political and cultural contexts. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |