Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJeffery, Jill V. (Hrsg.); Parr, Judy M. (Hrsg.)
TitelInternational perspectives on writing curricula and development.
A cross-case comparison.
QuelleLondon; New York: Routledge (2021), xiv, 244 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4); PDF als Volltext kostenfreie Datei (5); PDF als Volltext kostenfreie Datei (6)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in literacy education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-50816-6
SchlagwörterFallstudie; Primarbereich; Sekundarbereich; Schulbildung; Lernen; Curriculum; Schreiben; Schreibkompetenz; Schreibunterricht; Schlüsselqualifikation; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Chile; Deutschland; Dänemark; England; Großbritannien; Hongkong; Neuseeland; Norwegen; USA; Usbekistan
AbstractThis book contributes to the innovation of writing education and research globally by providing crucial insights into how the structures and aims of literacy curricula vary internationally. It examines how nine education systems across five continents represent 'good writing' in curricula that shape students' experiences learning to write in school. The book presents curricular analyses aimed at providing insight into how writing development can be better supported through innovative policy and research. The findings regarding international variation are presented under three broad dimensions: social and contextual factors that shape writing curricula; the discourses of writing reflected in curricula and official documents; and hallmarks of classroom practice, including the relationship with official discourse. Case study chapters present integrated inductive and deductive document analyses, findings of which are compared in a concluding, cross-case analysis chapter. Offering a detailed comparative analysis of writing research, International Perspectives on Writing Curricula and Development will be of great interest to academics, researchers and students in the fields of education, literacy and curriculum studies. It will also be relevant reading for policymakers and curriculum designers. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: