Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCascio, Elizabeth U.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelEarly Childhood Education in the United States.
What, When, Where, Who, How, and Why.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021)
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w28722
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsniveau; Kind; Arbeitspapier; USA
AbstractThis chapter concerns the state of the literature on early childhood education (ECE) - formal programs offering group instruction for children younger than the standard eligibility age for public education. I describe how ECE programs can be convincingly evaluated and why they may or may not work to narrow gaps in well-being across the lifecycle. The methods, the findings from their application, and their proper interpretation rest critically on who participates and when and where that participation is situated. Because there is a great deal of variation in the answers to these questions even within the United States, I focus on the U.S. experience. Over the past two decades, we have made considerable progress understanding the impacts of large-scale ECE participation in the U.S., as the literature has moved away from - despite being still strongly influenced by - small-scale model interventions. And yet, there is still much to be learned about the long-term effects of participating in ECE programs operating at scale, the mechanisms linking large-scale ECE interventions to later-life well-being, and the effects of ECE quality conditional on ECE participation.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: