Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJerome, Lee
TitelMaking sense of the impact agenda in UK higher education.
A case study of Preventing Violent Extremism policy in schools.
QuelleIn: Journal of social science education, 19 (2020) 2, S. 8-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-1958
SchlagwörterEvaluation; Extremismus; Sozialpädagogische Betreuung; Gewaltprävention; Sozialpädagoge; Leistung; Prävention; Wirksamkeit; Wirkungsforschung; Großbritannien
AbstractThis article explores the policy context in the UK around securing impact from academic research, particularly from the perspective of a social science education researcher. The article locates impact studies within debates about broader accountability frameworks. Insights from this literature are applied to a case study about Preventing Violent Extremism (PVE) policy. Linear models of 'impact' are problematic for social science education researchers (especially (ex) school teachers) for several reasons. First, research and impact may be intertwined, especially in broader development work with practitioners. Second, impact in schools and on learners is often difficult to measure. Third, it is not always clear how the research contributes to impact, as opposed to other roles or activities in professional communities. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: