Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMajadly, Haifaa; Geva-Kleinberger, Aharon
TitelArabic grammar curricula for primary schools in Middle Eastern countries.
A comparative study.
QuelleIn: Journal of educational media, memory, and society, 12 (2020) 2, S. 1-29Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabelle 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2041-6938; 2041-6946
DOI10.3167/jemms.2020.120201
SchlagwörterSekundarstufe I; Curriculum; Curriculumreform; Grammatik; Sprachunterricht; Arabisch; Israel; Jordanien; Libanon; Palästina; Saudi-Arabien
AbstractThis article analyzes the contents of Arabic grammar curricula authorized for the upper years of primary school by the ministries of education of Israel, Palestine, Jordan, Lebanon, and Saudi Arabia. The article aims to determine the attitudes and rationales behind these curricula, as well as their objectives, the gtammatical materials they cover, the amount of time they allocate to the study of grammar, and their educational and pedagogical approach. Drawing on the results of a comparative analysis, the authors propose developmental alternatives to the current curricula. Arabic language instruction in Hebrew language schools in Israel is not addressed. The results of the study suggests that the examined curricula fail to achieve the functional standards for grammar instruction they set for themselves and to integrate the various domains of linguistic study, and that they suffer from other weaknesses that must be adressed.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational media, memory, and society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: