Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Molzberger, Rita |
---|---|
Titel | Un-Ordnungen des Leiblichen in pädagogischer Perspektive. Paralleltitel: Dis-orders of corporeality in pedagogical perspective. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 96 (2020) 1, S. 89-103Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09601008 |
Schlagwörter | Pädagogik; Phänomenologie; Beobachtung; Erfahrung; Wahrnehmung; Schule; Menschlicher Körper; Subjekt (Phil); Ordnung; Raum; Vignette (Methode) |
Abstract | Corporeality and its concrete presence (the corporeal) will be presented as well as 'neat' and 'un-neat'. The lived, felt, acting body infiltrates order and creates it at the same time. The question then arises, how to deal with a phenomenon that exhibits and points to such ambiguity. In order to illustrate that, an encounter of entanglement of corporeality and order in the school context is exemplarily represented on the basis of a condensed-scripted observation ('vignette'). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/1 |