Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Aßmann, Alex |
---|---|
Titel | Kontinuität und Traditionsbrüche in der Pädagogik. Die kulturelle Wende Klaus Mollenhauers, die Selbsthistorisierung der Erziehungswissenschaft und das Posthistoire. Paralleltitel: Continuity and breaks in tradition in pedagogy. The cultural turnaround of Klaus Mollenhauer, the self-historicization of educational science and the posthistoire. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 96 (2020) 2, S. 264-279Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09602008 |
Schlagwörter | Geisteswissenschaftliche Pädagogik; Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Kritische Theorie; Wissenschaftsgeschichte; Kulturwissenschaft; Entwicklung; Mollenhauer, Klaus |
Abstract | This essay examines the question of whether Klaus Mollenhauer's cultural turn should be interpreted as a development of Geisteswissenschaftliche Pädagogik. Therefore, historical processing of experience, such as this that occurred within the paradigm, should be reflected against the background of historical upheavals that occurred on a larger scale. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/1 |