Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSt. George, Elizabeth
TitelHigher education quality and autonomy.
A case study of Lao PDR.
QuelleIn: Higher education, 79 (2020) 5, S. 753-771Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00435-y
SchlagwörterQualitätssicherung; Ausland; Laos
AbstractIn late 2015, the Lao government finalized its five-year National Socio-economic Development Plan 2016-2020 (NSEDP) to assist Lao PDR in meeting its goal of graduating from the ranks of Least Developed Countries status by 2020. The NSEDP is supported by a five-year Education Sector Development Plan (2016-2020) and subsequent higher education regulations that prioritise improvements to the quality of higher education in order to meet this goal, in particular by granting increased autonomy to higher education institutions. This paper argues that the association between autonomy and quality being implemented in Lao PDR draws heavily on a neoliberal, dichotomous higher education framework. It argues that efforts to improve quality in higher education should be more nuanced, taking into consideration the internal dynamics of the unitary state structure, the possibilities arising from regional engagement, and the lessons learned by neighbours on a similar pathway. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: