Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBurden, Kevin (Hrsg.); Naylor, Amanda (Hrsg.)
TitelTransforming teacher education with mobile technologies.
QuelleLondon; New York; Oxford; New Delhi; Sydney: Bloomsbury Academic (2020), xii, 238 S.Verfügbarkeit 
ReiheReinventing teacher education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-350-09563-2
SchlagwörterFallstudie; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Australien; Deutschland; Großbritannien; Irland; Lehrerfortbildung; Norwegen; Türkei; Schweden; Projekt; Internationaler Vergleich; Digitalisierung; Fallstudie; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Projekt; Digitalisierung; Internationaler Vergleich; Australien; Deutschland; Großbritannien; Irland; Norwegen; Schweden; Türkei
AbstractThe book provides an international, comparative overview of current thinking and research in the field of mobile learning and teaching/teacher education, with case studies from Australia, Germany, Ireland, Norway, Sweden, Turkey and the United Kingdom. Drawing together contributions with teachers and teacher educators engaged in a European project, this book investigates practices further a field and provides insight into research and cutting-edge pedagogical practice in teaching and teacher education using mobile learning. Students use personal technologies like their mobile phones, extensively and expect to be constantly connected and engaged in a networked world. It is imperative, therefore, that teachers keep pace with this ever-shifting landscape and this is a challenge to those in the profession and more widely to teacher education which is tasked with preparing the next generation of teachers. This volume provides some answers to these challenges, linking theory to practice and developing theoretical models. The contributors also explore possible future developments in this field using an innovative methodology associated with Future Thinking Scenario Planning (Snoek, 2004). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: