Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hållsten, Stina |
---|---|
Titel | How to face and overcome challenges as a language teacher for certified professionals with a refugee immigrant background. The case of a fast track program for Medical Doctors, at Södertörn University, Sweden. |
Quelle | Aus: Wojciechowicz, Anna Aleksandra (Hrsg.); Niesta Kayser, Daniela (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.): Lehrer/innen-Bildung im Kontext von Fluchtmigration. Perspektiven, Erkundungen und Impulse. (2020) S. 163-176 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-7799-6038-6 |
Schlagwörter | Sprachproblem; Übersetzung; Berufliche Fortbildung; Berufsausbildung; Qualifizierung; Kursprogramm; Fachsprache; Schwierigkeit; Arzt; Flüchtling; Schweden; Syrien |
Abstract | The present article provides an overview of an integration project for third country medical doctors (outside the EU/EEA) who seek asylum in Sweden. It describes the origin and needs of the participants, for example the enrolement requirements, the design of the program, and the challenges and obstacles encountered on an administrative and societal level. To sum up, an overview of successes and failures on the level of the participants and the administration are layed in the conclusion. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |