Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEngzell, Per; Frey, Arun; Verhagen, Mark
TitelLearning inequality during the Covid-19 pandemic.
Gefälligkeitsübersetzung: Ungleichheit im schulischen Lernen während der Covid-19-Pandemie.
QuelleCharlottesville, VA: SocArXiv (2020), 45 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSocArXiv Papers
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.31235/osf.io/ve4z7
SchlagwörterBildungschance; Schulschließung; Primarbereich; Sekundarbereich; Schüler; Prüfungsergebnis; Schülerleistung; Lernumgebung; COVID-19; Pandemie; Ungleichheit; Sozioökonomischer Faktor; Fernunterricht; E-Learning; Auswirkung; Bildungsteilnahme; Niederlande
AbstractSuspension of face-to-face instruction in schools during the COVID-19 pandemic has led to concerns about consequences for student learning. So far, data to study this question have been limited. Here [the authors] evaluate the effect of school closures on primary school performance using exceptionally rich data from the Netherlands [...]. The Netherlands represents a best-case scenario with a relatively short lockdown (8 weeks) and high degree of technological preparedness. [The authors] use the fact that national exams took place before and after lockdown, and compare progress during this period to the same period in the three previous years using a difference-in-differences design. Our results reveal a learning loss of about 3 percentile points or 0.08 standard deviations. These results remain robust when balancing on the estimated propensity of treatment and using maximum entropy weights, or with fixed-effects specifications that compare students within the same school and family. Losses are up to 55% larger among students from less-educated homes. Investigating mechanisms, [the authors] find that most of the effect reflects the cumulative impact of knowledge learned rather than transitory influences on the day of testing. The average learning loss is equivalent to a fifth of a school year, nearly exactly the same period that schools remained closed. These results imply that students made little or no progress whilst learning from home, and suggest much larger losses in countries less prepared for remote learning. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: