Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIsphording, Ingo E.; Lipfert, Marc; Pestel, Nico
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelSchool Re-Openings after Summer Breaks in Germany Did Not Increase SARS-CoV-2 Cases.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wiedereröffnung der Schulen nach den Sommerferien in Deutschland erhöhte nicht die Anzahl der SARS-CoV-2-Fälle.
Quelle(2020), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 13790
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterSchule; Landkreis; Epidemiologie; Gesundheitsschutz; Pandemie; Bundesland; Urlaub; Auswirkung; Prävention; Regionaler Vergleich
Abstract"This paper studies the effect of the end of school summer breaks on SARS-CoV-2 cases in Germany. We exploit variation in the staggered timing of summer breaks across federal states which allows us to implement an event study design. We base our analysis on official daily counts of confirmed coronavirus infections by age groups across all 401 German counties. We consider an event window of two weeks before and three weeks after the end of summer breaks. Over a large number of specifications, sub-group analyses and robustness checks, we do not find any evidence of a positive effect of school re-openings on case numbers. On the contrary, our preferred specification indicates that the end of summer breaks had a negative effect on the number of new confirmed cases. Three weeks after the end of summer breaks, cases have decreased by 0.55 cases per 100,000 inhabitants or 27 percent of a standard deviation. Our results are not explained by changes in mobility patterns around school re-openings arising from travel returnees. We conclude that school re-openings in Germany under strict hygiene measures combined with quarantine and containment measures have not increased the number of newly confirmed SARS-CoV-2 infections." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: