Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaldonado, Joana Elisa; De Witte, Kristof
InstitutionKatholieke Universiteit Leuven / Centrum voor Economische Studiën
TitelThe effect of school closures on standardised student test outcomes.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Auswirkungen von Schulschließungen auf die Ergebnisse von Schülern in standardisierten Tests.
QuelleLeuven (2020), 46 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / KU Leuven, Department of Economics. 2020.17
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Schule; Grundschule; Primarbereich; Schüler; Schulleistung; Lernen; Niederländisch; Pandemie; Mathematik; Fernunterricht; Auswirkung; Bildungsteilnahme; Belgien; Flandern
Abstract"The school closures owing to the 2020 COVID-19 crisis resulted in a significant disruption of education provision leading to fears of learning losses and of an increase in educational inequality. This paper evaluates the effects of school closures based on standardised tests in the last year of primary school in Flemish schools in Belgium. The data covers a large sample of Flemish schools over a period of six years from 2015 to 2020. We find that students of the 2020 cohort experienced significant learning losses in all tested subjects, with a decrease in school averages of mathematics scores of 0.19 standard deviations and Dutch scores of 0.29 standard deviations as compared to the previous cohort. This finding holds when accounting for school characteristics, standardised tests in grade 4, and school fixed effects. Moreover, we observe that inequality within schools rises by 17% for math and 20% for Dutch. Inequality between schools rises by 7% for math and 18% for Dutch. The learning losses are correlated with observed school characteristics as schools with a more disadvantaged student population experience larger learning losses." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: