Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuchmueller, Gerda; Walker, Ian
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelThe Graduate Wage and Earnings Premia and the Role of Non-Cognitive Skills.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Lohn- und Einkommensvorteil von Hochschulabsolventen und die Rolle nichtkognitiver Fähigkeiten.
Quelle(2020), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 13248
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterPersönlichkeitsmerkmal; Bildungsertrag; Einkommensunterschied; Ausbildung; Hochschulbildung; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Absolvent; Junger Erwachsener; Großbritannien
Abstract"Estimates of the graduate earnings premium typically do not allow for the effect of non-cognitive skills. Since such skills are unobservable in most datasets there is a concern that existing estimates of the graduate premium are contaminated by selection on such unobservables. We use data on a young cohort of individuals that allows us to control for the effects of non-cognitive skills. We find that the inclusion of non-cognitive skills, themselves jointly significantly positive reduces the estimated returns by an insignificant 1-2 percentage points from an average of 10-12%. Our second contribution is motivated by the greater reliance on administrative datasets in recent research that has focused on annual earnings rather than hourly wages and our results show that the graduate earnings differential is significantly greater than the wage differential. Since we use estimation methods that are NOT robust to selection on unobservables, we adopt Oster (2016) tests to show that it would take an implausible degree of selection on unobservables to drive our estimated wage and earings returns to zero, and that a plausible lower bound to returns is around one-quarter to one-third below the OLS returns. We further find heterogeneous returns by broad major group and elite university, and we find large degree class differentials." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: