Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeidel, Sebastian; Budke, Alexandra
Titel"A border is a Ban" - Students' conceptual understanding and experiences of Europe's borders and boundaries.
QuelleIn: Review of International Geographical Education online, 9 (2019) 1, S. 82-101Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2146-0353
DOI10.33403/rigeo.573476
SchlagwörterErfahrung; Forschungsergebnis; Deutschland; Erfahrung; Europa; Geografieunterricht; Politische Geografie; Schüler; Unterricht; Didaktik; Raumvorstellung; Grenze; Forschungsergebnis; Territorium; Sekundarstufe II; Schüler; Didaktik; Unterricht; Geografieunterricht; Grenze; Raumvorstellung; Politische Geografie; Deutschland; Europa; Territorium
AbstractIn this paper, [the authors] examine the conceptual understanding and experiences that students in German secondary schools have of boundaries. For [their] research conducted qualitative interviews and surveys (interviews n=20; surveys n=21) with children (aged 14-17) born both in Germany and with refugee backgrounds. [The authors] asked for the children's conceptual understanding of the emergence and function of boundaries and their personal encounters with them. [The authors] studied the results of these interviews using qualitative content analysis to learn more about the conceptual understanding and experiences of students. [The authors] findings on the emergence of borders show that students have limited understanding of boundaries and differing spatial concepts that exist for them. [The authors] also observed interesting distinctions between personal experiences of borders. The results may provide a base for further research and development in terms of conceptual-change-based methods for geography education on the topics of territories, borders and boundaries. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of International Geographical Education online" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: