Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoor, Cornelia; Melzner, Nadine; Artelt, Cordula
TitelThe effect of the wording of multiple documents on learning.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 33 (2019) 3-4, S. 223-240Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000246
SchlagwörterMotivation; Vokabular; Leseverstehen; Informationsverarbeitung
AbstractLearning from multiple documents is challenging, amongst other things, because authors often do not use the same words for the same concept. Derived from theoretical considerations and earlier research, it was assumed that different wording across multiple documents leads to higher cognitive load but can be beneficial for the learning of highly motivated students. In the present study, N = 100 university students (laypersons with regard to the topic) took part. They read two texts on the topic of depression either with the same wording or with different wording and worked on a case study. Prior knowledge, epistemic beliefs, cognitive load, motivational state during learning, and post learning knowledge were assessed. While controlling for prior knowledge, a significant interaction effect was found from wording and motivational state on post knowledge about concepts. Different wording was beneficial only for students with relatively high motivation. However, wording had no effect on cognitive load. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: