Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rucker, Thomas |
---|---|
Titel | Bildung, Unterricht und Respekt. Zur Begründung einer nicht-affirmativen Allgemeinen Didaktik. Paralleltitel: , Bildung', teaching and respect : On the justification of a non-affirmative general didactics. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 410-428Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungstheorie; Erziehung; Bildungsinhalt; Wissen; Bildungsprozess; Selbstbestimmung; Verstehen; Schüler; Allgemeine Didaktik; Erziehender Unterricht; Unterricht; Menschenwürde; Dialog |
Abstract | In this article, the author will first show that non-affirmative didactics offer a specific account of teaching. From this point of view, teaching is described with regard to the purpose of, Bildung', i.e. the development of the ability to judge for oneself in the relationship with resistant objects. He will then develop a justication of non-affirmative general didactics with regard to the notion of pedagogical respect which can be specified by the principles of self-determination, , Bildsamkeit' and dialog. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/2 |