Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nittel, Dieter; Meyer, Nikolaus |
---|---|
Titel | Formierung des pädagogisch organisierten Systems des lebenslangen Lernens. Von der Auflösung normativer Ordnungen zur neuen Normalität? Paralleltitel: Formation of the pedagogically organised system of lifelong learning : From the disbandment of normative systems to the new normality? |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 363-383Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Begriff; Bildungsorganisation; Norm; Systemtheorie; Transformation; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Lebenswelt; Ordnung; Organisation; System; Habermas, Jürgen |
Abstract | The authors link the thesis of the successive disbandment of normative systems in the educational system to a very specific perspective. More precisely: to a specific notion of unity and wholeness. The argumentation begins with Habermas' critique of the communication-theoretical concept of systems. This social philosopher is indirectly recognised as the 'godfather' of the presented theoretical understanding of the system. The concept of a pedagogically organised system of lifelong learning will then be defined, and the real historical consequences will be indicated. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/2 |