Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schmidt, Friederike |
---|---|
Titel | Das normale Kind. Zur Emergenz eines pädagogischen Deutungsmusters am Beispiel von Locke's "Gedanken über Erziehung". Paralleltitel: The normal child : Reflections on "some thoughts concerning education" (Locke 1693/2011) and the emergence of a pedagogical pattern of interpretation. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 333-348Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Erziehung; Pädagogik; Wissen; Pädagogisches Handeln; Deutungsmuster; Anthropologie; Kind; Norm; Konzeption; Locke, John |
Abstract | When perceiving children and supporting them, constructions of normality play an important role in various pedagogical contexts. Taking this in reference, the paper discusses the emergence of normality as a pedagogical pattern of interpretation. Thereby, the paper refers to Locke's "Thoughts Concerning Education" as a concept of education, in which specific elements of normality are developed and are linked to pedagogical meanings. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/2 |