Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mikhail, Thomas |
---|---|
Titel | Zum Einsatz von Definitionen in Pädagogik und Erziehungswissenschaft. Ein historischer Streifzug in systematischer Absicht. Paralleltitel: On the use of definitions in pedagogy and educational science : A historical journey with systematic intent. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 2, S. 145-161Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissenschaftsgeschichte; Definition; Theorie; Typologie; Kant, Immanuel; Natorp, Paul; Trapp, Ernst Christian |
Abstract | In the academic genre of pedagogy and educational science, definitions were used from the very beginning. The question is if it is possible to differentiate between types of definitions within the history of these sciences. To answer this question the paper revives two different types of traditional definitions in order to generate a typology of definition usage. The typology can be used as a heuristic instrument for further systematic and historical research. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/1 |