Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosenlund, David
TitelInternal consistency in a Swedish history curriculum.
A study of vertical knowledge discourses in aims, content and level descriptors.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 51 (2019) 1, S. 84-99Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2018.1513569
SchlagwörterWissen; Curriculum; Kontextualisierung; Geschichtsunterricht; Beschreibung
AbstractThe study presented in this article examines the internal consistency of the formal Swedish history curriculum for the upper-secondary school. The research question addresses the extent to which disciplinary aspects-also referred to as vertical knowledge discourses-are transferred from fields of knowledge production to the Swedish formal history curriculum. A qualitative research design is adopted and document content analysis is used to examine the presence of vertical knowledge discourses in the aims, the core content and the level descriptors of the curriculum. The results show that a vertical knowledge discourse is present in two areas of the curriculum: the aims and the section that defines the content of history education. An exception is identified in the section of the curriculum that focuses on assessment, the knowledge requirements. Here, the presence of vertical knowledge is marginal. The conclusion is drawn that there is an inconsistency regarding the presence of vertical knowledge discourses in the Swedish history curriculum. This inconsistency can diminish the availability of vertical knowledge for the students and also lead to a situation where control over history education to some degree is transferred from curriculum designers and teachers to other agents.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: