Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVillacañas De Castro, Luis S.; Cano Bodi, Violeta; Hortelano Montejano, Ana
TitelTeaching English as a Non-Imperial Language in an Underprivileged Public School in Spain.
QuelleIn: TESOL quarterly, 52 (2018) 4, S. 943-970Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 11; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
DOI10.1002/tesq.442
SchlagwörterEmpirische Forschung; Unterrichtsmitschau; Primarbereich; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Spanien
AbstractThis article summarizes the processes and findings of a 2-year collaborative action research (CAR) project that analyzed and aimed to counteract some of the most negative educational effects of English linguistic imperialism in the field of English language teaching (ELT) and, more concretely, in the context of English as a foreign language education in Spain. The CAR investigated the ramifications of this phenomenon in a primary school located in one of the most disadvantaged neighborhoods in the city of València. The pedagogical alternative it embraced in order to reverse the underlying tenets of ELT under present-day neoliberal imperialism consisted in combining art and multimodality through a series of projects; a variety of qualitative strategies were used (classroom observation, journal entries, recordings, student interviews, photographs, etc.) to assess its effects. Evidence showed that the three projects developed during the CAR succeeded in offering a worthwhile educational experience and hence a valuable critical alternative to mainstream ELT, one that brought about a change in the way the socially underprivileged students related to the English language. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: