Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTegge, Friederike
TitelPop songs in the classroom: time-filler or teaching tool?
QuelleIn: ELT journal, 72 (2018) 3, S. 274-284
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 12
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
SchlagwörterEinstellung (Psy); Lehrer; Methodik; Popsong
AbstractTeachers frequently recommend pop songs on websites and in experience-based articles to foster L2 acquisition. Such a positive stance contrasts with a scarcity of musical activities in published materials for adult learners and the small number of empirical studies investigating the use and usefulness of songs in L2 teaching. Consequently, pedagogical choices and their implementation depend mainly on the course instructor. This article reports on the findings of an international survey exploring teachers' beliefs about and teaching practices involving songs in the classroom. The findings reveal that informants often use songs as part of a purposeful and diverse teaching unit and based on reasoning that frequently reflects findings in cognitive-psychological research. However, song use can be impeded by a lack of official materials and support from other stakeholders. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: