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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This postscript discusses the contributions of the four articles in this issue to the field and positions them in relation to other studies in recent CA research on L2. The articles focus on the two arenas for L2 learning: the classroom and the lifeworld of learners. These arenas are widely different from each other and equally so within with respect to organization and participation frameworks and the social practices deployed; but the interactional problems that participants confront inside and outside of the classroom partially overlap. Learning and teaching objects (or 'learnables') are brought into being by the participants through their joint actions, at particular moments in the ongoing activity, be it in a classroom or a situation in the lifeworld. The four articles re-specify standard SLA concepts in interactional terms: attention and noticing, corrective feedback, negotiation of/for meaning, and corrections and metalinguistic explanations. Their re-specification adds value to these concepts because it furnishes them with a publicly visible interactional grounding and shows in each case how linguistic items become objects for reflexive linguistic practices by the participants. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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Standortunabhängige Dienste
0026-7902
Kasper, Gabriele; Wagner, Johannes: Epistemological Reorientations and L2 Interactional Settings. A Postscript to the Special Issue. 2018.
3328359
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