Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrohmaier, Anselm; Vogel, Freydis; Reiss, Kristina M.
TitelCollaborative epistemic writing and writing-to-learn in mathematics: can it foster mathematical argumentation competence?
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 1 (2018) 1, S. 135-149Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
SchlagwörterProblemlösen; Lernumgebung; Argumentation; Schreiben; Schreibkompetenz; Mathematikunterricht; Mathematisches Denken; Kollaboration; Beweis; Studie
AbstractWriting is not only a tool for communication but can assist in generating, elaborating and structuring knowledge, which is commonly referred to as writing-to-learn. This can be beneficial in many mathemat-ical learning processes. However, most research on mathematical writing has focused on individual writ-ing-to-learn in problem solving activities. In contrast, only few studies considered possible benefits for the fostering of mathematical argumentation and proving, particularly when writing-to-learn occurs in collab-oration. We review fundamental principles of writing-to-learn in mathematics education and elaborate how it could be implemented in collaborative learning settings. We refer to previous research on fostering mathematical argumentation skills as well as to theories of writing-to-learn from other areas within math-ematics education. Finally, we provide guidelines for designing collaborative knowledge-constituting writ-ing activities, discussing the importance of prompts and guidance. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: