Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKomalasari, Kokom; Saripudin, Didin
TitelThe influence of living values education-based civic education textbook on Student's character formation.
QuelleIn: International journal of instruction, 11 (2018) 1, S. 395-410Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1308-1470; 1694-609X
DOI10.12973/iji.2018.11127a
SchlagwörterSchulbuch; Indonesien
AbstractThis study aims to develop and examine a civic education textbook model based on living values education in order to foster the development of junior high school students' characters. This research employs Research and Development approach with an explorative method being used at model development stage and experiment method at model testing stage. Research subjects are teachers of Civics Education and junior high school students in Bandung, West Java, Indonesia. Data were gathered through observation, interview, focus group discussion, and attitude scale. Qualitative data analysis includes interactive analysis and quantitative data analysis uses a paired sample T-test. The results of the research are: 1) at a conceptual level, a living values education-based textbook is the integration of living values and the principles of living values education into textbooks by taking into account the principles of scientific learning, core competencies and basic competencies in accordance with the national curriculum, and the principles of textbook writing (content feasibility, presentation, language and readability, and graphics); and 2) the use of living values education-based Civic Education textbook significantly impacts the development of junior high school students' character.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: