Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmieszek, Mateusz
TitelRelation between the Internet and Social and School Functioning of Children and Adolescents: A Review.
QuelleIn: International Research Journal for Quality in Education, 5 (2018) 1, S. 22-26
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2349-5405
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-73028-4
SchlagwörterDigitale Medien; Medienpädagogik; Kind; Soziale Kompetenz; Effekt; Nutzung; Internet; Jugendlicher
AbstractThis paper depicts a review of research into the different views on the relations between the Internet activity of children and adolescents and their social and school functioning. The paper also presents the research of educationists, psychologists and sociologists who studied the subject. This paper focuses on the types of threats and dangers which are perceived in the virtual world and which can have a negative influence on young people's lives. The paper also describes examples of research providing information regarding the consequences of the active use of the Internet and their influence on the development of social competences in adolescents and children.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: