Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurghardt, Lars
TitelRelevance of child characteristics for the envisaged and real start of childcare attendance for the under-3s in Germany.
QuelleIn: European early childhood education research journal, 26 (2018) 6, S. 873-892Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X; 1752-1807
DOI10.1080/1350293X.2018.1533706
SchlagwörterErziehung; Kompetenz; Charakter; Charakterbildung; Erwartung; Temperament; Eltern; Kinderbetreuung; Kleinkind; Frühpädagogik; Gesundheit; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractAlthough there are many studies on the use of childcare, most German research has focused on the role of socio-economic factors such as parents' level of education, household income, or migration background. Little is known about the role of child characteristics such as health or temperament. Using longitudinal data from the National Educational Panel Study (NEPS, N=2630 and N=1891), this study investigated the impact of child characteristics on when parents envisage and actually start using childcare for a national representative sample. Results showed small direct effects of child characteristics and interaction effects of child characteristics and parental beliefs. Parents whose children had a difficult temperament envisaged an early entry in childcare, expecting that attendance would benefit their child's development. It is concluded that in the German early childhood and education system child characteristics play a minor role. In contrast, parent's beliefs and expectation play a crucial role on parent's envisaged and real entry in childcare. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European early childhood education research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: