Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatall, Erika A.; Steingut, Rebecca R.; Freeman, Jen L.; Pituch, Keenan A.; Vasquez, Ariana C.
TitelGender disparities in students' motivational experiences in high school science classrooms.
QuelleIn: Science education, 102 (2018) 5, S. 951-977Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21461
SchlagwörterIndividuelle Autonomie; Mädchenbildung; Förderung; Unterrichtsforschung; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Studium; Frauenbildung
AbstractWomen remain underrepresented in physical science, engineering, and computer science college majors and careers. Prior research has suggested that motivational beliefs and experiences in high school play a critical role in girls' persistence in science fields. We hypothesized that compared to male students, female high school students may experience less daily autonomy support from teachers and lower psychological need satisfaction in physics, chemistry, and engineering courses. In turn, we expected that these differences would explain girls' lower daily engagement in these courses compared to boys. In line with current trends indicating gender parity in biology and biomedical fields, we did not expect to find gender differences in biology courses. Results from a six-week intensive longitudinal study in which high school students reported their daily experiences of teacher autonomy support, need satisfaction, and engagement during science class supported our hypotheses. The implications of the results for theory and practice are discussed.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: