Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKourakou, Georgia P.
TitelTrait emotional intelligence and achievement goals in EFL.
QuelleIn: Journal of contemporary education, theory & research, 2 (2018) 1, S. 27-37
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2654-0274
DOI10.5281/zenodo.3598471
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-188516 urn:nbn:de:0168-ssoar-66674-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Emotionale Intelligenz; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Sekundarbereich; Lernziel; Lernzielorientierung; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Griechenland
AbstractThis study was designed to investigate the relation of Trait Emotional Intelligence with student achievement goals in the context of English as a Foreign Language. Given the challenging nature of EFL, the importance attached to teachers' emotions as the basis of a psychologically secure and motivating learning environment and students' achievement goals as a key concept for positive academic results, the present research sought to fill in a gap in the literature, shed light on the nature of the constructs as well as their potential association and broaden the knowledge base of this field of research thus facilitating Foreign Language teaching and learning. Twenty-seven in-service EFL teachers working in secondary education and their 531 students from various schools in the prefecture of Trikala participated in the present research. The results showed that teachers' Trait Emotional Intelligence failed to predict which type of goals students would pursue. It was also revealed that students' Trait Emotional Intelligence positively correlated with mastery-approach, mastery-avoidance and performance-approach goals whereas it negatively correlated with performance-avoidance goals. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: