Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Varelija, Gordan |
---|---|
Titel | Der gegenstandsorientierte Dialog. Paralleltitel: The object-oriented dialogue. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 94 (2018) 4, S. 615-626Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
Schlagwörter | Pädagogik; Lehrer; Schüler; Lernprozess; Unterrichtsgespräch; Unterricht; Dialog; Objekt; Heitger, Marian; Petzelt, Alfred |
Abstract | Object-orientation in instruction and dialogue as a pedagogical action are systematically analyzed as foundations for formative instruction by examining the statements of Alfred Petzelt, Marian Heitger and Alfred Schirlbauer, which are essential to this subject. The questions that are dealt with thereby are how to conceptualize the object-oriented dialogue and whether there is an alternative scenario. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/3 |