Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWihlenda, Michael
TitelThe World Citizen School - A space for self-organized learning of socially engaged student initiatives A space for self-organized learning of socially engaged student initiatives.
QuelleIn: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (2018) 2, S. 141-154
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0250-6467; 2219-6994
SchlagwörterPolitische Einstellung; Politisches Mandat; Studium; Universität; Studienverhalten; Hochschule; Studentenschaft; Tübingen
AbstractThe civic engagement of students can contribute to all missions of a university: teaching, research, and transfer to society. At the same time, student initiatives are often overlooked in that context. Through the example of the World Citizen School model, which was developed at the University of Tübingen, this workshop report aims to show how civic engagement of student initiatives can be anchored and promoted at universities.The focus is on the description of the model and the interplay of the various constituent aspects. The illustrations draw special attention to the often-overlooked potential of self-organized learning and engagement of student initiatives for university teaching.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Hochschulentwicklung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: