Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Boll, Christina; Bublitz, Elisabeth |
---|---|
Titel | A cross-country comparison of gender differences in job-related training. The role of working hours and the household context. Gefälligkeitsübersetzung: Ein internationaler Vergleich geschlechtsspezifischer Unterschiede bei der beruflichen Weiterbildung. Die Rolle von Arbeitszeit und Haushaltskontext. |
Quelle | In: BJIR : an international journal of employment relations, 56 (2018) 3, S. 503-555
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0007-1080; 1467-8543 |
DOI | 10.1111/bjir.12299 |
Schlagwörter | Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Sozialer Faktor; Partizipation; Sozioökonomischer Faktor; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Familienstand; Geschlechtsspezifik; Teilzeitarbeitnehmer; Deutschland; Italien; Niederlande |
Abstract | "Theory suggests that in a partnership, the individual with the lower working hours and earnings position should exhibit lower training participation rates. Since women are more likely to match this description, we investigate whether systematic group differences in earnings position and working hours explain gender variation. Across all countries, male workers are unaffected by their earnings position. For female workers in Germany, not Italy or the Netherlands, working part-time instead of full-time corresponds with a decrease in course length by 5.5 hours. Regarding German part- (full-)time employed women, single earners train 5.6 (2.9) hours more than secondary earners." (Author's abstract, Published by arrangement with John Wiley & Sons). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/3 |